2.den

2.zpravodajství ze svahu

Druhý den lyžáku byl plný překvapení a pozitivních zvratů.
První nastal při cestě autobusem, kdy venku začalo vykukovat sluníčko z pod mraků, a nakonec se vyklubalo celé, aby odpoledne proběhlo za jeho příjemné asistence. Po cestě panovala rozverná nálada – viz usvědčující fotky
Další pozitivní zvrat, a v některých případech obrovské překvapení, nastal na svahu:
Kubík: po rozvážném prvním dni na konci dne druhého jízda jako drak, nechal se tak unést, že zapomínal držet ruce na kolenou a rukama mával jako větrný mlýn, což budeme ve středu odbourávat
Anetka, Verunka: neuvěřitelný posun ve vnitřní motivaci a smíření se s tím, že na lyže jedou a nedá se na nich chodit, že je třeba naučit se pizzu, abychom zastavili.
Thea: že je sice fajn jezdit ve dřepu, ovšem brání mi to ve výhledu a špatně se zatáčí, takže přechod k pizze a s pomocí ježka (rozuměj polystyrenové figurky) kopec sjedu daleko lépe.
Edithka: má můj obdiv, ta nepotřebuje žádnou asistenci, její odhodlanost a samostatnost je neuvěřitelná – viz video.
Kryštof: na to, že stojí na lyžích poprvé dost dobrý výkon, stabilita na lyžích výborná a že sem tam padá patří ke standartu výcviku . Důležité je, že se vždy otřepe, postaví a hurá na další jízdu.
Denisa: po dvou letech základního výcviku jsme se propracovali na velký svah a zvládnutá technika dovoluje neohrožený sjezd s obloučkama.
Karen, Nikolka: pokročilí lyžaři, kteří mají začátky dávno za sebou a propracovali se k nácviku carvingového oblouku, jízdě vzad a různým vychytávkám lyžařského umění.
Barunka: malý zázrak ve srovnání s loňskem. Odhodlaná, vyrovnaná, s velkou vnitřní motivací, nenechá se odradit ani velkým kopcem, ani samostatnou jízdou na pomě!
A já? Připadám si jako bílá vrána mezi doprovodnými dospěláky. Běhám od jednoho svahu ke druhém a kromě focení a točení poskytuji potřebnou podporu a povzbuzování. Hřeje mne pocit, že naše nastavení přístupu k dětem, nastavení komunikace s nimi a domlouvání pravidel nese své ovoce (domluvili jsme s dvěma děvčátky speciální pravidla pro výcvik tak, aby neměly strach a mohly se navzájem podporovat a hlavně, aby cítily, že toto nastavení mohou ovlivnit a řídit ony).