Zaměstnanci

Zaměstnáváme aktivní, nadšené a neustále se vzdělávající učitelky, asistentky, a loajální a podporující provozní zaměstnance.

NAŠE UČITELKY A ASISTENTKY:

Jarmila Karnovská – ředitelka, učitelka ve třídě Žirafy
Bc.Anna Žemlová – zástupkyně ředitelky, učitelka ve třídě Žirafy

Mgr.Danuše Michálková – asistent pedagoga ve třídě Žirafy

Silvie Vlčková – asistent sociální inkluze ve třídě Žirafy

Jana Krömer – učitelka ve třídě Slůňata
Denisa Polachová – učitelka ve třídě Slůňata

Erika Hlaváčková – asistent pedagoga ve třídě Slůňata

Bc.Markéta Kurtinová– speciální pedagog ve třídě Lvíčata
Mgr.JanaŠodková – speciální pedagog ve třídě Lvíčata

Iva Černá – asistent pedagoga ve třídě Lvíčata

 

PROVOZNÍ ZAMĚSTNANCI:

ŠKOLNICE
Věra Brillová

Karin Macháčová

ÚČETNÍ
Jana Švehelková

VEDOUCÍ ŠKOLNÍ JÍDELNY
Jana Švehelková

HLAVNÍ KUCHAŘKA

Lenka Výtisková

POMOCNÁ KUCHAŘKA

Miroslava Havelková

Brigita Tišerová

 

O UČITELKÁCH PODROBNĚ:

Jarmila Karnovská

Pedagogická praxe:

  • MŠ Špálova, Ostrava – Přívoz, od roku 2011 dosud v programu Začít spolu
  • MŠ respirační, U školky 1621/2, Ostrava – Poruba, 2002 – 2011
  • MŠ logopedická, Liptaňské nám., Ostrava – Poruba, 1992 – 2002
  • MŠ Martinů, Ostrava – Poruba, 1982 – 1992

Pedagogické vzdělání:

  • Střední pedagogická škola Znojmo – učitelství pro MŠ
  • Střední pedagogická škola Krnov – speciální pedagogika
  • Studium pro ředitele škol a školských zařízení

Prohlubující profesní kurzy:

  • Logodedický asistent
  • Letní škola předškolní výchovy
  • Letní škola PřV – Na cestě ke kvalitě MŠ
  • Alternativy dobré praxe v MŠ
  • Komunikací k individualizaci
  • Využití typologie MBTI v MŠ
  • Týmová práce
  • Emoční a sociální rozvoj osobnosti
  • Emoce v MŠ
  • Rozvoj pedagogických dovedností v souladu s RVP PV
  • Osobnostní sociální výchova v MŠ
  • Osobnostní rozvoj
  • Čteme s nečtenáři a učíme je kriticky myslet
  • Hodnocení v MŠ
  • Seminář mezinárodního programu Ekoškolka
  • Základní charakteristiky programu ZaS
  • Metoda dobrého startu
  • Polytechnická výchova v mateřské škole
  • Sfumato – splývavé čtení
  • Předškolní vzdělávání z pohledu ČŠI
  • Metodické a právní poradny pro vedoucí zaměstnance
  • Kurz první pomoci pro pedagogy
  • Plánování předškolního vzdělávání
  • Pedagogická diagnostika v MŠ
  • Komunikace pro pedagogy
  • Komunikace a interakce
  • Práce s dětmi s problematickým chováním v MŠ
  • Koordinátor environmentální výchovy na škole
  • účast na pedagogických konferencích
  • Tuzemské a zahraniční stáže (běžné MŠ, Začít spolu, Waldorfská pedagogika, Montessori, Daltonský plán, vzdělávací systémy v Chorvatsku, Holandsku, Anglie, Srbsko, Slovinsko)
  • Certifikát externí mentor a lektor pro oblast implementace kurikulární reformy v předškolním vzdělávání a další
  • Za vzdělání společně – inkluze
  • ParentingWithConfidence – International Step by Step Association Londýn
  • Letní škola Metody Hejného

Profesionální zaměření:

  • vzdělávací program Začít spolu
  • osobnostně sociální výchova
  • diagnostika školní zralosti a připravenosti
  • podnětné prostředí
  • ekologická výchova
  • příspěvky v odborných pedagogických publikacích
  • Lektor seminářů: Specifika práce s dvouletými dětmi v MŠ, Hravá jóga, Zdravotní tělesná výchova v MŠ, Příroda jako prevence, Balanční míče v praxi MŠ, Jak ještě můžeme pomoci dětem s odloženou školní docházkou
  • Lektor Metody Hejného
  • Lektor CKP metody Hejného
  • Lektor, konzultant se zaměřením na podporu vzdělávání dětí s problémy v chování

Bc. Anna Žemlová

Pedagogická praxe:  

  • 2014 – dosud – MŠ Špálova.

Pedagogické vzdělání:

  • 2007-2011 – Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola svaté Anežky České, Odry, obor Předškolní a mimoškolní pedagogika.
  • 2012 – 2015 – Ostravská univerzita v Ostravě, obor Učitelství pro mateřské školy.

Prohlubující profesní kurzy:

  • Metoda dobrého startu
  • Ilustrace práce s dětmi
  • Školka hrou
  • Sledování vývoje dětí předškolního věku
  • Pedagogická diagnostika MŠ
  • Práce s národnostními menšinami
  • Hudební výchova jinak
  • Ekoškola
  • Cesta k individualizaci v MŠ
  • Letní škola Začít spolu – pro pokročilé pedagogy
  • Pokusy a objevy – vzduch a voda
  • Předčtenářská gramotnost
  • Předmatematická gramotnost
  • Polytechnika v MŠ
  • Vzdělání základ života – spolupráce s Ostravskou univerzitou
  • Sociální vyloučení, sociální bydlení

Profesní zaměření:

  • Koordinátorka programu Ekoškola
  • Vzdělávací program Začít spolu – absolvování rozšiřujícího kurzu pro pokročilé pedagogy – Praha 2017
  • Lektor Metody Hejného
  • Diagnostika školní zralosti a připravenosti
  • Koordinátor CKP v oblasti polytechniky
     

 

Bc. Markéta Kurtinová

pedagogická praxe:

  • Mateřská škola Ostrava, Špálova 32 – pedagog na běžné třídě 9/2015 – 8/2016
  • Mateřská škola Ostrava, Špálova 32 – speciální pedagog třída pro děti s autismem 9/2016 – doposud

Pedagogické vzdělání:

  • Ostravská univerzita, obor speciální pedagogika – Ostrava
  • SŠ prof. Zdeňka Matějčka, obor výchovná a humanitární činnost – sociálně výchovná činnost – Ostrava

Prohlubující profesní kurzy:

  • Metoda dobrého startu
  • VOKS – výměnný komunikační systém – alternativní komunikace
  • MAKATON – znakování – alternativní komunikace
  • Školení v oblasti specifik národnostních menšin, zejména specifik práce s romským dítětem, Mateřská škola Slezská Ostrava, Bohumínská 68
  • Projekt: Vzdělání základ života – Ostravská univerzita
  • Posouzení vývoje dítěte předškolního věku, Mgr. Jiřina Bednářová
  • Kurz zdravotníka zotavovacích akcí

Účast na 1. České konferencí dětské psychologie

  • Účast na konferenci o autismu, MIKASA
  • Strukturované učení a vzdělávání žáků s PAS a vadami zraku
  • Tvorba PLPP v rámci podpůrného opatření prvního stupně v MŠ
  • Feuersteinovo instrumentální obohacování, ATC
  • Lektorský kurz – děti s tzv. problémovým chováním

 

Profesní zaměření:

  • Logopedický asistent
  • Vzdělávací program začít spolu
  • TEACH program
  • Vedení rodičovského klubíku (projekt: rozvoj rovného přístupu ke vzdělání v Ostravě II)
  • Individuální přistup k dětem

 

 

Mgr. Jana Šodková

pedagogická praxe: 

    • Učitelka MŠ – speciální třída pro děti s PAS
    • Osobní asistent – dívka s Aspergerovým syndromem – doučování látky, příprava na testy a zkoušení

 

  • Dobrovolník v MŠ a ZŠ Speciální Komenského Nový Jičín – výpomoc s pedagogicko-výchovnou činností, míčkování, práce ve snoezelenu
  • Pedagogický dozor, instruktor na lyžařském výcviku
  • Vedoucí na táborech pro děti
  • Základní a mateřská škola speciální Nový Jičín, Komenského 64
  • Mateřská škola logopedická, příspěvková organizace Ostrava – Poruba, U školky 1621
  • Základní škola Ostrava – Mariánské Hory, Karasova 6
  • Základní škola speciální pro žáky s více vadami Ostrava – Mariánské hory, Železárenská 880/5

Pedagogické vzdělání: 

 

  • Ostravská univerzita v Ostravě -Pedagogická fakulta, obor: Speciální pedagogika, specializace etopedie-psychopedie
  • Ostravská univerzita v Ostravě – Pedagogická fakulta, obor: Speciální pedagogika

Prohlubující profesní kurzy:

  • Posouzení vývoje dítěte předškolního věku
  • Snoezelen v teorii a praxi – základní pojetí moderního interaktivního multismyslového konceptu
  • Snoezelen v praxi – rozšiřující pojetí moderního interaktivního multismyslového konceptu
  • Strukturované učení vzdělávání žáků s PAS a vadami zraku
  • Tvorba PLPP v rámci podpůrného opatření prvního stupně v MŠ

Profesní zaměření:

  • Strukturované učení
  • Logopedický asistent
  • Speciální pedagog
  • Koordinátor Centra kolegiální podpory

 

Denisa Polachová:

Pedagogická praxe:  

  • 18. 11. 2015 – 31. 8. 2018         Asistent pedagoga ve třídě pro děti s poruchami autistického spektra, Mateřská škola Ostrava, Špálova 32, příspěvková organizace
  • 1. 9. 2018 dosud                      Učitelka MŠ Špálova

Pedagogické vzdělání:

  • Střední škola, Havířov – Prostřední Suchá, příspěvková organizace
  • Obor: Výchovná a humanitární činnost – sociálně administrativní činnost
  • Studium Vysoké školy – Předškolní pedagogika a pedagogika 1. stupně
  • Studium pedagogiky podle § 22 odst. 1 písm. b) zákona č. 563/2004 Sb. a § 3 odst. 2 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb., KVIC Opava

Prohlubující profesní kurzy:

  • Kvalifikační kurz pro pracovníky v sociálních službách se zaměřením na děti a děti se zdravotním postižením, MŠ Ostrava – Poruba, Čs. Exilu 670, příspěvková organizace
  • Workshop pro asistenty pedagoga – poruchy autistického spektra, KVIC Opava
  • Školení v oblasti specifik národnostních menšin, zejména specifik práce s romským dítětem, Mateřská škola Slezská Ostrava, Bohumínská 68, příspěvková organizace, pokračování seminářů s paní Červeňákovou a panem Mikulcem od 1. 9. 2018 dosud
  • Seminář – Specifika výchovně vzdělávací práce v MŠ
  • Seminář – Koncepce společného vzdělávání v praxi MŠ
  • Projekt: Vzdělání základ života, Hlavní řešitel: Vzájemné soužití o. p. s., Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta – ul. Fráni Šrámka 3, Ostrava Mariánské Hory
  • Semináře – Sociální vyloučení – etická a emická perspektiva
  • Metoda dobrého startu
  • Zařazení do projektu – metoda Hejného pro MŠ
  • Nácvik gest – jejich využití v pedagogické praxi
  • Projekt Učíme se spolu – přednáška na téma Práce s emocemi

Profesní zaměření:

  • Vzdělávací program Začít spolu
  • Skutečně zdravá škola

 

Jana Krömer:

Pedagogická praxe:  

  • 1.9.2018-31.12.2018 Asistent pedagoga ve třídě pro děti s poruchami autistického spektra, Mateřská škola Ostrava, Špálova 32, příspěvková organizace
  • 1.1.2019- dosud Učitelka, MŠ Špálova

Pedagogické vzdělání:

  • Střední pedagogická a střední zdravotnická škola, Svaté Anežka České-Odry
  • Rekvalifikace: Pečovatelka dětí 3-7 let

Prohlubující profesní kurzy:

  • Projekt učíme se spolu – přednáška na téma Práce s emocemi
  • Kolegiální podpora – metoda Hejného pro MŠ
  • Projekt – Náš domov

Profesionální zaměření:

  • Vzdělávací program Začít spolu