Třída Žirafy

Třída Žirafy je heterogenní třída pro děti ve věku od 2 do 6 let (s výjimkami do 7 let).

V naší třídě Žirafy se o nás ve školním roce 2024/2025 starají:

DSC_0024

Jarmila Karnovská
ředitelka školy, učitelka na třídě Žirafy

DSC_0026

Bc. Daniela Szotkowská
učitelka na třídě Žirafy

DSC_0032

Silvie Vlčková
asistentka pedagoga na třídě Žirafy

IMG_2848

Vanessa Vlčková
školní asistentka na třídě Žirafy

DSC_0002

pedagogický tým Žirafy

JAK TO U NÁS CHODÍ

Volné hry

Chodí k nám samí veselí a hraví kluci a holky, kteří se do školky moc těší. Občas se některým nechce od maminky nebo tatínka, ale stačí zamávat z okna a už je vše dobré. Společně si hrajeme, objevujeme nové věci, experimentujeme, pomáháme si, učíme se spoustu nového a vytváříme pravidla, která se učíme dodržovat.

Komunikační kruh a pohybová chvilka

Ráno, do 8.30, kdy se sejdeme všichni ve třídě, si hrajeme v centrech aktivit, které nás zrovna zajímají. Většinou nám během hry pěkně vyhládne i vyprahne, máme nachystanou mlsku v podobě ovocné mísy a pitného režimu, kam si můžeme chodit po celé dopoledne. V 8.30 se všichni scházíme do ranního kruhu – přivítáme se naší uvítací básničkou, povíme si, jaký je dnes den, měsíc v roce, roční období, občas i procvičíme znalost geometrických tvarů a barev, často si také povídáme i o emocích, jak se dnes cítíme, což děláme i několikrát v průběhu celého dne.

Když si společně v kruhu popovídáme, následuje pohybová chvilka, kdy pořádně rozehřejeme naše svaly formou honičky nebo jiné rušné pohybové aktivity. Poté se rozcvičíme, paní učitelka s paní asistentkou dohlíží, že cvik provádíme správně a nakonec se protáhneme a zrelaxujeme, abychom uklidnili naši mysl i tělo na následující činnosti.

Komunikační kruh a řízené nebo částečně řízené aktivity

Od 9.00 na nás čeká připravená svačinka, kterou si servírujeme sami, když dojíme, počkáme na ostatní v kruhu, kde má paní učitelka připravené aktivity, které má na dnešní den připravené, to se děje okolo 9.15. Když si poté v kruhu společně popovídáme na dané téma a paní učitelka nám vysvětlí úkoly do center aktivit, vybereme si centrum a tam pracujeme. Pracujeme do chvíle, než nám náš Time-timer dá znamení, že máme uklízet. Když máme vše uklizeno, prohlédneme si naše práce a zhodnotíme je. Protože nás paní učitelka učí lidové písničky pomocí Metody dobrého startu, a že jich umíme už skoro celou knihu, často si potom tyto písničky zazpíváme u klavíru, abychom tak dobře odvedenou práci zakončili písní.

Pobyt venku

Pak už nám nic nebrání v tom, jít ven, většinou na 2 hodiny, ať už na zahradu anebo na procházku. Takto trávíme dopoledne u nás na třídě Žirafy.  

Ven se vždy moc těšíme, snažíme se chodit za každého počasí, pokud nám to ovzduší dovolí. Venku běháme, hrajeme hry, nebo jdeme někam na procházku. Nejraději si chodíme hrát na hřiště a zahrádku u školky, ale nebráníme se také procházkám, abychom všem ukázali, že i tak malé děti dokáží dodržovat pravidla silničního provozu (chůze po chodníku, přechod pro chodce, přednosti, …), ale s tím nám ještě musí pomáhat někdo z dospělých.

Oběd a příprava na odpočinek

Z venku jdeme rychle na oběd, je totiž 11. 15 a v 11.30 přichází paní kuchařky s obědem, pěkně nám už kručí v břichu, oběd si také servírujeme sami. Pak, po celodenní námaze, jdeme do postýlek, kde posloucháme pohádky, které nám čte paní učitelka nebo někdo z rodinných příslušníků. Předškoláci odpočívají na třídě Slůňata, kde mají připravenou nějakou klidovou činnost, pokud nemají potřebu spánku, mladší děti odpočívají na třídě Žirafy, kde 99,9% dětí vždy usne, ale i tak mají paní učitelky připravenou činnost pro děti, které potřebu spánku nemají.

Odpolední činnosti

Po odpočinku, ve 14.00, nás opět čeká svačinka, kterou si servírujeme sami. Pak si můžeme zase společně hrát, něco vyrábět, dodělat si nedokončenou práci, nebo při teplejším počasí, trávíme čas na naší zahradě. 

Závěr

Celý den si s paní učitelkou Danielou, paní ředitelkou a paní asistentkou Silvou a Vanessou užíváme a těšíme se, co nás v naší školce čeká nového. Někdy se nám odpoledne vůbec nechce domů, a když zrovna nemáme svůj den a stýská se nám, vždy nám to rychle uteče, protože za chvilku jsou tu pro nás naše maminky, tatínkové, sestřičky, bratříčkové, …. no to bychom tu mohli být hodně dlouho.

Centra aktivit

Dovolte nám, abych Vás, alespoň virtuálně, provedli v naší třídě Žirafy.

Sledujte aktuality z naší třídy Žirafy.

Měsíc ÚNOR nám rychlostí blesku přeletěl… K tomuto měsíci se váže Karneval a Masopustní veselí, společně jsme si upekli masopustní koláče a masopustní bobiky, nechybělo ani tematické tvoření a že ho byla teda spousta! Také nás čekal karneval, kdy jsme se převlékli do kostýmu a užili...

Leden jsme započali u nás ve třídě oslavou Nového roku, společně jsme si připravili malé pohoštění, bouchli jsme šampus, zapálili prskavky a užili si diskotéku. Nechyběla také tradice - Tři Králové a jejich putování. Díky sněhové nadílky jsme mohli navázat na ZIMU a její typické znaky,...

Tento měsíc byl ve znamení vánoční besídky, návštěvy Mikuláše a čekání na Ježíška. Společně s dětmi jsme si navodili krásnou vánoční atmosféru, prozkoumali jsme město a obdivovali jeho vánoční stromečky a výzdobu. Užívali si sněhové nadílky, zpívali koledy, navštívili Domov pro seniory, pekli cukroví a...

I tento měsíc nás provázely pohádky a to O perníkové chaloupce, O koblížkovi, Tři oříšky pro Popelku, O Pejskovi a kočičce. Děti měly možnost vyzkoušet si spoustu zajímavých činností v rámci jednotlivých pohádek. U pohádky O pejskovi a kočičce jsme například věšeli prádlo, přišívali knoflíky a...

Tento měsíc byl ve znamení pohádek. Nejdříve jsme si společně povídali a tvořili na téma KNIHY, dále nás provázely tyto pohádky: O VELIKÉ ŘEPĚ, ČERVENÁ KARKULKA, SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ. Do výběru pohádek jsme zapojili především děti, kdy jsme si vytvořili myšlenkovou mapu na téma...

Tak a září je za námi! …a že to teda uteklo! Celý měsíc se nesl v duchu seznamování s novými kamarády, paními učitelkami, ale také se školkou a režimem naší třídy. Hodně jsme si hráli, objevovali jsme nové hračky a pomůcky v centrech aktivit. Nechyběly společné...