03 Kvě Jogínci
Projekt Jogínci je realizován za finanční podpory SMO městký obvod Moravská Ostrava a Přívoz.
Anotace projektu: cílem jógových cvičení v předškolním věku je především radost z pohybu, z poznávání svého těla, ale i emocí. Jóga vedená zkušeným lektorem může mít i terapeutický účinek, pokud má dítě fyzické či psychické problémy. Přetechnizovaná doba děti příliš nepodporuje v rozvoji ducha a vnitřního klidu. Absence schopnosti umět zklidnit organismus, uvést se do klidu, relaxovat, vede v pozdějším věku k předčasným chronickým onemocněním, či fatálním selháním organismu.
Pravidelným cvičením jógy získáme pružnější a zdravější tělo i mysl, lepší koordinaci a rovnováhu, budeme se umět lépe soustředit a relaxovat. Jóga nám pomůže snadněji zvládat stresové situace, dokáže rozvíjet naši fantazii a úctu k sobě i našemu okolí.
Jóga by nám měla přinést především radost, pozitivní naladění a sebevědomí, což je základ pro celoživotní dušení pohodu a zdraví.
Hlavní cíl projektu: poznávání svého těla a všeho, co je pro ně nové. Pravidelným cvičením jógy zvýšit flexibilitu těla, napravovat chybné návyku držení těla a svalových dysbalancí. Vytvořit cvičební rituály a navést děti na techniku zklidnění pomocí různé jógové relaxační a dechové techniky. Naučit děti pracovat s bubny štěstí, navozující svou rezonancí a specifickým zvukem vnitřní klid, vyrovnanost a v neposlední řadě i prodlužování pozornosti a soustředění se na jednu činnost. Dalším cílem je dětem přiblížit, jak kvalitně trávit společný čas a vzájemně budovat dobré a zdravé vztahy.
Klíčové aktivity projektu:
– denní rituál – ranní kruh, před poobědním odpočinkem
– zařazování jógových chvilek do ranního cvičení
– cvičení v průběhu celého dne podle potřeby dětí uklidnit organismus
– práce s bubny štěstí – učitelka
– práce s bubny štěstí – děti
– dílny s rodiči zaměřené na techniky zklidňování pomocí jógových karet
Záměr a způsob realizace:
- a) Záměr realizace
– práce s emocemi
– podporovat rozvoj všech smyslů
– rozvoj hrubé i jemné motoriky
– rozvoj flexibility těla
– práce s dechem
– vyrovnávání svalových dysbalancí
– prevence stresu
– rozvoj prosociálních dovedností
- b) Způsob realizace
– Na třídách v rámci ranních komunikačních kruhů, v průběhu celého dne podle individuální
potřeby, v poobědovém čase před odpočinkem.
– V rámci tematických dílen s rodiči.
Časový plán a místo realizace:
– 1. 1. 2021 – 31. 12. 2021
– Celoročně na jednotlivých třídách.
– Při tematických dílnách s rodiči – v průběhu školního roku, minimálně 2x.