Metoda dobrého startu MDS
tato metoda sleduje harmonický rozvoj psychomotoriky ve všech aspektech, Akceptuje v maximální míře spojení poznávacích procesů a motoriky za účasti sféry emociálně motivační v jednom celku. Je vypracována podle francouzského vzoru, pravidelně s ní v naší mateřské škole pracujeme se všemi dětmi. U dětí s normální psychomotorickou úrovní rozvoj aktivizují, u dětí s poruchami vývoje upravují nepravidelně se rozvíjející funkce. Metodu používáme i jako efektivní prostředek k prevenci poruch učení. Metoda je zpracována do 25 lekcí s dostatečným výběrem modelových situací, respektuje individualitu dítěte i možnosti učitele.
Využití metody:
- osvědčila se jako vstupní etapa výuky čtení a psaní splňuje profylaktickou funkci
- úspěšně se používá u dětí s diagnózou specifické poruchy učení
- pro děti s odloženou školní docházkou
- pro děti z minoritních skupin
STRUKTURA LEKCE:
- zahájení – motivace
- posílení jazykových kompetencí a komunikačních dovedností – verbálních i nonverbálních
- specifické cvičení – posílení rozvoje zrakové a sluchové percepce, pravolevé a prostorové orientace
- pohybová cvičení
- píseň – pohyb, cvičení pohybově akustická
- píseň – pohyb – grafický záznam, cvičení pohybově akusticko optická
- závěr – hodnocení, sebehodnocení, sebepoznávání